Börja blogga igen kanske...och så min Rockstjärna 

29.08.2022
Jag vet egentligen inte varför jag sluta med bloggandet det blev nog bara lixom inte av tror jag. Jag blogga ganska mycket ett tag. Men sen kommer barn, familj och jobb och tid att lägga på sig själv blir mindre. Men jag gillar att skriva och mår bra av det. Så nu testar jag att ta upp bloggandet igen. Min gamla blogg ligger på blogg.se och heter Tollarsara men jag får inte den att funka så nu kör jag en lättare variant här på hemsidan. Tänker att jag kan skriva om vår vardag med hundarna, gården och familjen. Kanske dela något recept eller varför inte hundträningstips om jag får någon lysande idé om något. Jag får förhoppningsvis hem en valp i höst/vinter då kan jag skriva om hennes träning. En möjlighet att skriva av sig lite med, när livet känns tufft och lite trist. Så får vi se om det håller, om någon vill läsa eller det bara rinner ut i sanden igen, jag lägger det på en kravlös nivå då det är det jag behöver just nu.


Jag har under en ganska lång tid balanserat på gränsen till ett riktigt dåligt mentalt mående, under en väldigt lång tid till och med har jag kommit på nu när jag varit tvungen att ta tag i det. Olyckstankar, oro, känsla av att inte räcka till och vara dålig är tankar som  är nära i mitt medvetande hela tiden, lägger sig som en tung våt filt i botten på allt underbart jag upplever i livet. Jag har äntligen sökt och fått hjälp att få förstå varför och försöka släppa skuld gör att jag börjar känna mig mer och mer som mig själv.  Känna lust för hunderiet igen och vilja åka på prov och utställningar.  På tal om det sistnämnda Rocky blev utställningschampion i helgen

 På lördagen, fy, jag var så nervös, ville ju så gärna ha sista Certet och få den där champion titeln, men vågade inte tro det. Så söt domare  från England. Lots of breeder type. Resultatet för dagen blev Excellent CK BHKL CERT BIM CHAMPION 🤩😍🤩😍 lycklig matte.

 Funderade starkt på att strunta i att ta med Rocky på söndagen,de var ju så varmt och han hade fått sitt cert ,och nordiskt cert vad skall vi med det till som aldrig kommer ställa annat än i Sverige sen var det ju inte säkert att nästa domare skulle gilla honom. Men det gjorde hon verkligen, han blev bäst i rasen och han fick sånt beröm för sin härliga attityd,  det har han verkligen när han börjar vifta på svansen när domaren går fram för att känna på korset, utan att röra sig ur sitt stå utan att ta blicken från mig. Så då fick vi  en snabb sväng in och representera Tollaren i grupp finalen med. Resultat söndag blev då Excellent CK BHKL NORDISKT CERT BIR oj så nöjd jag är med Rocky så duktig i ringen, sköter sig så väl. Nu får vi se vad de blir i fortsättningen då min tanke var att sluta ställa honom efter denna... men nu blev det ju kul igen 😁

Sammanfattningsvis en härlig men varm helg, barnen fick hänga med hela söndagen. Brisa och matte Stina tältade med oss och Brisa tyckte utställning inte längre var så illa och fick CK på lördagen och blev 3 btkl. Fick även chansen att skapa ny bekantskaper och tanken finns att inom några år utöka med ny ras, en ras som kan passa en tjej som min Vendla som så gärna vill ha egen hund. Det är klart hon skall få 😅

Nästan bäst av allt är att mitt ben höll, jag klarade att springa dessa turer i ringarna med mitt lappade ben. Känns så hoppfullt inför framtiden. 

allt för denna gången 🥰